Fight for this

Jag slutar nog denna fredagskväll men lite tänkade om tsunamin.
De båda tsunaminar som jag har "upplevt" har ändå kännts lite i hjärtat. Lixom första gången jag hörde om tsunami var det ju drabbat i Thailand och på ett av stället där det drabbades mest hade man ändå varit så man tänkte ju lixom att allt fina man upplevt där nu var förstörts så det fanns ju ändå en connection. Men nu har det ju också hänt i Japan. Vilket nu visar sig vara ett av mina favorit länder som jag verkligen älskar och att jag också var där i höstas. Visst jag var i Tokyo där det nu inte var lika allvarligt, en större jordbävning men ute vid kusten var det värsta kaoset ju. Bilderna och filmerna ifrån det var ju inte precis kul.
MEN ändå tycker jag sådna här händelser är intressanta samtidigt dom är rikigt tragiska, men ändå finns det något där som gör så det lockar mitt intresse. Hur sådna saker kan hända och vad händer och hur kommer det bli, ja det är nog något sådant som gör så det ändå blir lite intressant ändå.

Hur mycket får då inte en journalist uppleva när de tar risker att åka till drabbade ställen och se allt detta med egan ögon? Samtidigt intressant och tragiskt, ja. Men det skulle faktiskt varit något att jobba med i framtiden.

Men nu hoppas jag bara inget blir värre i Japan! -
Ingen behöver bli drabbad av något sådant
!





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback