Kan ändra på hjärtats slut?

Jag går ensam in i ljuset. Skriver ditt namn tveksamt på ett vykort. När du äntligen kan se vem som har döljt den sanning i flera flera år. Allt vänder om igen.
Minns när det bara var mitt- ett rum i mitt hjärta. Nu är det någon annans. En blick som säger mer än nog...
Håll dig en bit ifrån, allt näramande blir ett hot ifrån topp till tå. En tyst minut, jag behöver inte veta mer.
-mellan spel, jag springer. du tätt intill. vi letar efter något, men vi fortsätter i sommarnattens mörka ljus.
Spelet är slut. Eller är det vindens kalla brus? Släck alla ljusen.
Vi är för gamla för sånt här- sa du och jag stannade en gång till.
Från stats ljuset till skogens. Ett ungt hjärta i förvirring. Vi båda i tystnad. Vi alla vet att jag inte stannar.
Ett slut vi båda vill ändra på.  



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback