having troubles

Dömmer. Vi dömmer alla. Så jävla obehagligt. Ingen går säkert. Alla dömmer. Förnedringar, oärliga värderingar. Vi är så obeskrivligt ensamma. Tänk så fort allt vänder? Från kärlek till hat. Från hat till kärlek. Kan du inte bara förklara för mig. Förklara allt du känner. Ord. Få ord. Många? Vad är du vill få gjort? Har jag fel, du kommer aldrig ge ditt leende ett svar. För varje steg, för varje dag. Du vill inte. Du har blivit rädd. Börjat tappa modet. Vi var aldrig där. Ett ljus, ett blick. Såg du mig? 

Hur fan kan jag spela glad? Skorna du drog på dig, jackan du hade. Solen, allt smälte. Små ord, inget djupt. Ett sms, som fick tankarna att vända. Tänkte ut en dialog. Jag försvann. Då du aldrig fick något svar. Jag tänker på dialogen, en dialog där du och jag pratar. Blinkande ljus, musik. Jag blundar. 




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback