Jag är som din skugga

tricket är att slappna av utan att veta vad som ska hända.

Om vi bara slappnar av kan allt hända. Jag vill veta vad som kan hända, se vad livet har att erbjuda. Att skriva om slutet är inte det svåraste att göra, det är att ta sig dit. Bara vi två tar tag i det hela. Stöter på och får oss att känna. Vi två är dom saknade, vi tar oss upp en vacker dag. Men tills den dagen kommer försöker vi att fly. Djupa, finns det någon väg framåt? Jag vill se det fina som alla påstår dom ser, vad är det jag missar? 
Då livet har massvis med funderingar och spelar alldeles för många spel. Vi blir sjuka och kan inte kontrollera oss själva. Vi skjuter, vi slår, vi hittar kärlek på ett annat sätt. Droger, vart hittar vi allt. Då världen blir ett grått svart moln. Det är då jag aldrig stannar, ögon som flyger på gatan. Det spelar ingen roll vart dom ser. 
Det är en ursäkt, då vi säger det högt, alla som inte bryr sig om.
Tala om vem du är. Vi har så mycket att lära, du och jag. 
Tala om vem du är.
Jag vill veta så mycket mer, du och jag.
Människor behöver oss, vi behöver varandra, det är vi som gör allt fint, låt oss glömma, låt oss älska. 
Säg det högt, du som inte bryr dig om.
Jag bryr mig om. 






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback