Är det här det riktiga?

Jag vill egentligen skriva något vettigt. Berätta något seriöst, någon gripande. Jag får bara ut samma sak. Vill bara skriva vad jag skriker men hur det än ligger till blir det bara fel. Jag vill göra om så mycket saker. Jag vill bara fly, dit inte alla kan hitta mig. Men bara lägga mig där och se hur allt skulle ha varit, eller egentligen se hur allt kommer bli. Utan att planera och ta var dag som den kommer. Jag vill blinka 2  gånger och se det som jag alltid önskat. Men fördommar pga av något man gjort eller inte gjort finns alltid där.
Kan inte människan bara ge en annan människa en chans till?
Det är en av de få saker jag kan göra. En andra chans. Är det så himla svårt? Bort med fördommar och förbannelser. Jag vill bara slita ut allt jag har och slänga det på marken så någon kan trampa på det.
Det spruta blod, men vad gör det. Jag slipper bära på en byst av ånger och känsliga tankar.
Du som är en av dom fina (du ska iaf vara) kan inte du lägga rätt allt och visa mig vägen.
ETT HAT; jag vill sluta hata, låt mig sluta hata. snälla jag vill inte hata. ta bort allt hat. jag hatar hat.

(Alltid gjort, alltid vill, alltid kommer)- du ska bara komma ihåg. 6 ord. Allt du behöver. Bara du.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback