Just some dreams that I have...

Jag skulle vilja rädda världen. Rädda världen från en explotion eller ifrån ailiens.
Då alla kunde mitt namn och pekade på mig och sa
- "Det var hon. Det var hon som räddade oss från det onda!"

Jag vill resa ensam till världens ände och stanna där. Där ingen känner mig och där jag kan lära mig något nytt. Något nytt som bara jag kommer bli bra på.

Innan eller efter vill jag också resa tillsammans med någon betydelsefull. Någon som delar samma intresse. Vi flyger till en stad och plockar sedan ut en spännande plats. En plats att fara till efter vi sett allt vi vill göra på platsen vi redan är på. Vi lever tillsammans med lokalbefolkingen och beter oss inte som förvirrade tursister. Vi försöker, vi lär och respekterar. Vi lär oss vad dom lär oss och ser allt vackert i världen tillsammans.
Med våra ögon.

Jag vill lösa en gåta. Känna mig smart. Något som ingen annan kan klura ut. Vill höra någon säga
- "Du kan! Du gjorde det helt fantastiskt" inte bara -"Du kan om du vill..." eller -"Gör något annat."


Jag vill kunna sjunga en låt och spela på gitarren och mena allt jag säger. Bli upplärd, när någon speciell visar mig. Som en överaskning och tack sjunger jag då bara för den en låt som betyder allt för mig. Ser djupt in i ögonen och ljuger inte om vad meningarna säger. Vi börjar sedan spela på små mysiga cafénhan spelar gitarr och jag sjunger berdvid och hör hans röst vart an om min.

Jag vill kunna skriva en bok. Om allt som vandrar omkring i min värld. Den ingen ser. Jag vill visa alla hur min värld ser ut. Berätta ifrån mitt perspektiv, det är som ingen ser. 

Jag vill träffa någon speciell från min ungdom när jag blir äldre. En plats, där jag umgås med vänner. Några jag känner och några andra mina vänner känner. Där står du. Vem, det vet jag inte än men vi möts där. Vi har uppfyllt våra dörmmar och jobbar oss uppåt. Vi berättar hur vi mår och vad som sötte bort oss. Vi går en bit, försvinner från gänget. Vi blir ensamna och pratar under stjärnorna i sommarnatten. 

Jag vill kunna berätta allt jag upplever för någon som tycker om, och älskar samma saker. Som jag kan dela samma meningar och tankar för. Inte bara få höra "Jajaaa".  Jag vill att någon ska lyssna på hur det är i min värld. Hur det är jag lever.

Jag vill verkligen dela mina känslor med hela världen. Musik, det är det som hjälper. Jag vill sjunga de orden som låtarna säger. Dom låtar som säger exakt vad min hjärna tänker. 



<3

2012-01-16 | 10:53:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback