Jag säger hej ifrån andra sidan jorden.

Och här kände jag för att bjuda på ett "what I've been up to" inlägg. 

Jag satte mig på tåget i söndags- 09.20 gick tåget ifrån min hemstad så jag kramade och vinkade hejdå till mina föräldrar, jag satt nervös på tåget som skulle ta mig till Stockholm. Jag avskyr stora sj-tåg, därav kom min nervositet ifrån, men jag blev lugn då Ofelia kom på i Degerfors. Vi pratade och åt smörgåsar tills vi var framme i Stockholm. Vi gick en omväg runt på Centralen tills vi fattade vart vi var och gick över till busstationen, vi köpte en bussbiljett som skulle ta oss till Arlanda och sen låste vi in våra väskor. Vi gick runt i några affärer och köpte lite klänningar och åt mat. 

När vi kände oss mätta på både mat och shopping bestämde vi oss att åka till Arlanda. Vi checkade in på hotellet vi skulle övernatta på och kände oss nöjda över det fantastiska hotellrum vi hade fått. Utsickt över "landningsbanan/uppskjutsbana", så där stod vi och tittade på flyg ett tag. När vi hade fått nog av att sitta på hotellrummet för stunden gick vi och åt. Vi tänkte göra Arlanda och ta kort med Ofelias polaroidkamera, men ack, den flög i det håra stengolvet. 
När vi efter ett tag försökt få fix på den beställde vi mat, jag köpte en bok (The Perks Of Being A Wallflower) och sen gick vi tillbaka till hotellet. Vi tänkte börja våran resa med ett dopp i poolen men vi tyckte sängen var alldeles för skön. Efter vi spenderat alldeles för många timmar på att spela Candy Crush, skype och massa prat sov vi några få timmar innan vi skulle upp igen. 


Vi checka ut, checka in resväskor, åt frukost och gick till säckerhetskontrollen. Där var det min tur att få något trasigt då min mobil bestämde sig för att lägga sig på det stenhårda golvet och spricka. (Oj, tråkigt)
Vi fortsatte iallafall till våran gate och satte oss på flyget som tog oss till Paris. När vi väl kom dit gick vi vilse, frågade tre personer om hjälp men efter fjärde försök förstod vi och sprang till gaten, där hade dem till och med ropat efter oss i högtalarna, men vi satte oss på flyget som denna gång tog oss till Doha. 
När vi landat i Doha hittade vi ganska fort vägen dit vi skulle, och satta oss på flyget till Kuala Lumpur. 

Vi blev varmt välkomna av Ofelias föräldrar när de kom och åkte sedan hem till dem. 
Jag kommer knappt ihåg gårdagen känns det som då jag var som en vandrande zoombie. Men jag vet att vi åt lunch, bade i poolen (vi gick upp då vi trodde det åskade). Jag och Ofelia somnade och sov ett par timmar och sen gick vi ut och åt Sushi. 
 
 

Vi gick sedan hem och jag sov 13 timmar i sträck i samma position (vaknade dock en gång i typ 3 sek)
Så idag har vi badat, fast det började regna, vi gick upp, tänkte plugga, jag hämnade här. 


All I have to say is that life is good.
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback