Glitter som dansar och hjärtan som klappar

En morgon fylld av drömmar gjort av socker. En tesked av ett kryddmått för mycket.
Då jag är ute och jagar någon annans dröm, något jag alltid gjort, för ofta och allt för länge. Jag vill kunna njuta av mitt liv, en order av att jag ska jaga mina egna dröm. 
Jag är redan vilsen, jag var nog född vilsen. Det är nog därför jag har problem att hitta min plats, mitt liv, mitt öde, mitt allt. Jag kan göra mitt, det jag är bäst på. Jag vet bara inte vad det är. 

När jag lär mig saker, gillar jag att lära mig det sakta och helst för mig själv. Bara mina tankar och massvis med fel som återstår. Då världen uppstår som ett försök, och jag sjunker ner som den hemlighet ingen förstår. 
Jag avsisar alla och sanningen släppte mig aldrig, vi måste bara inse att försiktigheten tär på oss alla. 
 
Då du öppnar dina ögon och accepterar att det är världen. 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback